Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Höstens nöjen redan på våren?

Av Izabel - 13 april 2010 20:57

Jag hann inte skriva igår, så jag gör det idag istället.


Jag & Tildra var på en cykeltur igår. Eftersom hon inte kan vara lös nu på våren och sommaren, och inte kan springa så mycket lös, så cyklar jag ibland.Ganska sakta men hon får trava iaf.

Trava gör hon när hon springer lös och jag försöker ta den mest naturliga takten för henne så inte hon blir överansträngd.

Det blev också några kiss- & bajspauser in emellanåt.

När vi var på på väg hem såg jag någonting mörkbrunt.

- Oj, vilken stor sten! tänkte jag.

 Men så fattade jag var det var och stannade cykeln.

Det var en groda. Grodor hos oss brukar det vara jättemånga av på hösten.

Tildra blev förstås Överlycklig när hon fick leka med den! Jag hade tyvärr ingen kamera med mig. Annars hade jag tagit kort när hon hoppar runt den. När grodan hoppade, hoppade Tildra ett varv runt den. Men hon rör den inte. Jag gissar på att det är för att grodor är väldigt oförutsägbara, och att det är det som roar henne.

När vi kommit hem och hon hade ätit (och blivit lite kliad förstås!  ):

   

Nöjd alltså!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Izabel - 10 oktober 2010 18:05

Tildra är död. Hon dog lördagen den 2:a oktober. Tåget blev hennes öde, tyvärr. Ja, det blir iaf. en ny valp till våren.! Vill ni veta mer så fråga. ...

Av Izabel - 4 juli 2010 21:06

Klockan 15.00 c:a idag åkte jag & pappsen till Malva, Johanna, Lars & Maja i Brunsberg. Dels för att träffs, men också för att valla!!!!!   Får, tjurar o kor har de. Vi provade på allihop!     Kameran har brorsan som är bortrest i skövde... Synd....

Av Izabel - 3 juli 2010 17:43

Dagen idag kan sammanfattas: underbar, underbar, wunderbaum!   Dagen inleddes med en morgonrastning på en cykelväg inte så långt härifrån. Jämt när vi kom ner till vägen överraskades av en border terrier som skvatt och började skälla. Det jag i...

Av Izabel - 30 juni 2010 22:33

I förrgår fick jag nya rullskridskor och fotbollsskor av pappa!! Så det har vart tre turer på rullskridskor då! Skönt. För då blir hon trött när vi kommer hem. Det roligaste är när hon drar mig! Bäst är när hon jagar (med lov, förstås!), hon får ...

Av Izabel - 26 juni 2010 22:19

För cirka en timme sen var jag på promenad med vovven till pizzerian. Jag tror (tror o tror... Har redan försökt  ) jag ska börja med att variera inkallningen mer! Istället för en rak inkallning har jag börjat med sitt, ligg, stanna mitt i inkallni...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards