Alla inlägg under juni 2010

Av Izabel - 30 juni 2010 22:33

I förrgår fick jag nya rullskridskor och fotbollsskor av pappa!!

Så det har vart tre turer på rullskridskor då! Skönt. För då blir hon trött när vi kommer hem.

Det roligaste är när hon drar mig! Bäst är när hon jagar (med lov, förstås!), hon får sån kraft!


Idag gick vi på en promenad i tre skogar, 1 timme & 45 minuter! Lite lösspringning och inkallning.

Superframsteg har hon gjort!!

Inkallningen går i galopp, med snabb ingång!


Jämt i slutet av promenaden gick hon förbi en katt utan utfall, bara lite nyfiket tittande.

Efter ett tag träffade hon på en Pumi. De hälsade lugnt och fint, utan problem. Men jag verkar vara lite dum... Jag övar jätte-mycket på (krav-)inkallningen, men använder den aldrig! Så jag gick tillbaka och gjorde om.

Visslade - ingen reaktion.

Visslade igen - ingen reaktion.


Då gick jag fram och korrigerade, sen släppte jag henne igen och visslade.

Jag blev så paff!

Släpper direkt det hon höll på med,full fart fram, tätt bakom benen och ett snabbt sättande. 

Hon fick allt jag hade. Boll, och skinkost, klapp, och beröm. Jag kan ju säga att jag hade ett stort léende när hon kom. Jag släppte tillbaka henne igen för lite lek, sen gick vi.


Senare på kvällen tog vi en rullskridsko-runda till stationen, vet inte riktigt hur länge men efteråt var hon trött.


En bra dag helt enkelt!!!



Ha det bra!  

Av Izabel - 26 juni 2010 22:19

För cirka en timme sen var jag på promenad med vovven till pizzerian.

Jag tror (tror o tror... Har redan försökt  ) jag ska börja med att variera inkallningen mer! Istället för en rak inkallning har jag börjat med sitt, ligg, stanna mitt i inkallningen. Givetvis gör jag raka inkallningar också, men jag varierar nu. Svårare terräng, övningar mitt i. Har även börjat att göra en helt annan övning mitt i "gå-fintandet".

Hoppas det ska göra henne mer förväntansfull, vaknare m.m

Jag vet inte ja´, lydnad kanske är något för mig?

Planer har jag ju att börja ordentligt med agility, vallning, utställning. Sen får vi se...


Förresten har hon gjort enorma framsteg  med katter!! Under promenaden kom en katt rakt mot oss och Tildra morrade inte ens, hon stirrade istället..  Men det är bra ändå! Hon satt kvar, när vi gick hade hon full fokus! Vi hade publik på uteserveringen (bestående av pappa, o tre bekanta) Högsta poäng! sa dom.

Belöning var idag Fjällbrynt renost! Mums!

Av Izabel - 26 juni 2010 16:38

Nu var det att längesen jag bloggade. Tittade på statistiken nyss, inga förväntningar, men blev imponerad! Ungefär 1 besökare varje dag. Jag trodde inte det skulle vara någon alls. Så TACK!


Tildra har börjat löpa(äntligen!). Hon började löpa 14 juni. Och slutade ungefär i förrgår.


Skönt med så mycket tid! Jag har börjat skriva ner hur långa promenader vi tar varje dag. Ni kan få ett "smakprov":

  • 15 juni, 1 timme & 30 minuter eftermiddagspromenad.
  • 16 juni, 3 timmar & 30 minuter eftermiddagspromenad.
  • 17 juni, 45 minuter morgonpromenad.
  • 18 juni, 30 minuter morgon, 15 minuter eftermiddagspromenad, 1timme & 30 minuter kvällspromenad.
  • 19 juni, 10 minuter morgonpromenad, 1 timme & 10 minuter kvällspromenad.
  • 20 juni, c:a 3 timmar miljöträning inkl. promenad, passivitet m.m morgon-eftermiddag.
  • 21 juni, 1 timme & 5 minuter eftermiddagspromenad, 45 minuter kvällspromenad.
  • 22 juni, 1 timme & 10 minuter morgon/lunchpromenad.
  • 23 juni, 10 minuter morgonpromenad, c:a 13 timmar miljöträning (med rastning & vila!) i Trollhättan lunch-eftermiddag-kväll, 25 minuter kvällspromenad (hemma).
  • 24 juni, 2 timmar & 28 minuter kvällspromenad.
  • 25 juni, 1 timme & 4 minuter morgon, 2 timmar & 15 minuter kvällspromenad + miljöträning på golfbanan .

Jag tycker det ser bra ut! Ni får skriva vad Ni tycker.

 Under promenaden den tjugioandre mötte vi på en snok! Tildra var lös men hon bara stod och tittade nyfiket på den ivägringlande ormen. Skinkosten väntade henne! Och puss & klapp också!

Kort efter det kom det en lösspringende tollare mot oss från en gård. Jag kände sedan tidigare den hunden så jag oroade mig inte. Jag lät dem sköta det själva. De sprang runt och lekte med varandra. Strax kom ägaren och sa att det var bra att jag släppte min hund lös när den kom, så inte kopplet skulle vara ivägen och bli en bov. Men jag sa att hon redan var lös. Jag berättade också om snoken för henne och hon sa att dom har många snokar där.


Sen på kvällen kom grannens (grannens sons flickväns) schnauzer-hane på besök hos vår löptik! Men det slutade som tur var inte i Isländska schnauzrar! De lekte i ungefär i 10 minuter (eller nå´t).


I Trollhättan (vid Göta Älvs slussar) fick hon hälsa på en Tibetansk spaniel.


Idag har vi anmält oss till Ransäters internationella utställning 31/7-1/8, det ska bli väldigt kul! Det blir vår andra utställning.

Vill man anmäla sig så är sista dagen för anmälning via plusgiro 28 juni, och webbanmälan 5 juli på http://www.varmlands-kk.com


Tildras uppfödare har en söt valp född 10 februari: Ullur

  Vill ha!! Jag är extra svag för valpar som blir över. Tildra var en så´n valp...




Ha det bra!  

Av Izabel - 5 juni 2010 22:15

Idag var vi på inofficiell utställning i Kil. Det var lite jobbigt för Tildra för hon skällde hela tiden. Men superkul. Vi tävlade mot Boklättens Bjóla. Bjóla blev BIR. Tildra fick HP men jag blev jätteglad ändå!

Fick bra tips också.

Mamma tog bilder under Tildras visning men bilderna från den kameran går inte att ladda in i datorn med internet (den här), men går att ladda in i datorn utan internet...  Annars hade det här inlägget blivit mycket längre!

Jag var inte där så länge att jag fick se vem som blev BIS.

Köpte förresten en speciell nål till nummerlappar + Hundens första hjälpen- kit.

 

BIR=Bäst I Rasen

HP=HedersPris

BIS=Best In Show


Övrigt:

BIG=Bäst I Gruppen



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards