Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Nytt!

Av Izabel - 30 juni 2010 22:33

I förrgår fick jag nya rullskridskor och fotbollsskor av pappa!!

Så det har vart tre turer på rullskridskor då! Skönt. För då blir hon trött när vi kommer hem.

Det roligaste är när hon drar mig! Bäst är när hon jagar (med lov, förstås!), hon får sån kraft!


Idag gick vi på en promenad i tre skogar, 1 timme & 45 minuter! Lite lösspringning och inkallning.

Superframsteg har hon gjort!!

Inkallningen går i galopp, med snabb ingång!


Jämt i slutet av promenaden gick hon förbi en katt utan utfall, bara lite nyfiket tittande.

Efter ett tag träffade hon på en Pumi. De hälsade lugnt och fint, utan problem. Men jag verkar vara lite dum... Jag övar jätte-mycket på (krav-)inkallningen, men använder den aldrig! Så jag gick tillbaka och gjorde om.

Visslade - ingen reaktion.

Visslade igen - ingen reaktion.


Då gick jag fram och korrigerade, sen släppte jag henne igen och visslade.

Jag blev så paff!

Släpper direkt det hon höll på med,full fart fram, tätt bakom benen och ett snabbt sättande. 

Hon fick allt jag hade. Boll, och skinkost, klapp, och beröm. Jag kan ju säga att jag hade ett stort léende när hon kom. Jag släppte tillbaka henne igen för lite lek, sen gick vi.


Senare på kvällen tog vi en rullskridsko-runda till stationen, vet inte riktigt hur länge men efteråt var hon trött.


En bra dag helt enkelt!!!



Ha det bra!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Izabel - 10 oktober 2010 18:05

Tildra är död. Hon dog lördagen den 2:a oktober. Tåget blev hennes öde, tyvärr. Ja, det blir iaf. en ny valp till våren.! Vill ni veta mer så fråga. ...

Av Izabel - 4 juli 2010 21:06

Klockan 15.00 c:a idag åkte jag & pappsen till Malva, Johanna, Lars & Maja i Brunsberg. Dels för att träffs, men också för att valla!!!!!   Får, tjurar o kor har de. Vi provade på allihop!     Kameran har brorsan som är bortrest i skövde... Synd....

Av Izabel - 3 juli 2010 17:43

Dagen idag kan sammanfattas: underbar, underbar, wunderbaum!   Dagen inleddes med en morgonrastning på en cykelväg inte så långt härifrån. Jämt när vi kom ner till vägen överraskades av en border terrier som skvatt och började skälla. Det jag i...

Av Izabel - 26 juni 2010 22:19

För cirka en timme sen var jag på promenad med vovven till pizzerian. Jag tror (tror o tror... Har redan försökt  ) jag ska börja med att variera inkallningen mer! Istället för en rak inkallning har jag börjat med sitt, ligg, stanna mitt i inkallni...

Av Izabel - 26 juni 2010 16:38


Nu var det att längesen jag bloggade. Tittade på statistiken nyss, inga förväntningar, men blev imponerad! Ungefär 1 besökare varje dag. Jag trodde inte det skulle vara någon alls. Så TACK!   Tildra har börjat löpa(äntligen!). Hon började löpa 14...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards