Alla inlägg den 25 april 2010

Av Izabel - 25 april 2010 20:49

Varken jag eller matte har hunnit blogga under 2 veckor (?). Det finns inte tid att blogga. Matte har tagit med mig på någon grej på onsdagar där min bak ska nudda marken, ligga, tigga godis vi mattes vänstra sida, springa till matte och lite till.

Men hon har förändrats. Nu har hon börjat med "fyrklövern", inte växten utan belönings-fyrklövern.  

Det är spännande!

- Vad får jag? Vad får jag?

- Gör rätt så får du se...

- *Backen i baken eller hur var det?*  


Vi gick idag på en trevlig skogspromenad för andra gången på året (skogspromenad utan snö, dvs...)

När vi var på väg mot det stora gröna, såg jag en kompis! En jaktis. Men matte har ändrats sig där med! Hon har slutat skicka spända signaler och går och ler. Det ser jag för jag känner av att det är lugnt och då tittar jag upp på matte, som fyrklövers-belönar med medwurst, mums!

I det stora gröna säger matte att jag ska lägga mig. Hon kopplar av. Kopplet alltså.

Sen går hon in i skogen och lockar med mig. Då tränar vi följsamhet en stund. Därefter får jag springa fri!  

Jag vet vad ni tänker. Kopplingstvång. Men det finns inte vilt i den skogen, den är för liten. Man ser till andra änden. Och så går det vägar runt omkring. Plus att jag gärna lyder.

Efter ett tag kom matte på att hon såg en naturlig agilitybana. Så den sprang vi såklart.

Sen efter det gick vi och strosade utanför stigen. När vi kom ut på stigen igen fann jag något inte så smaskigt, giftigt faktiskt, men som dög som förklädnad. Tyckte jag, men matte och jag var inte eniga om den saken. Det var iallafall en näbbmus! En liten söt, fast död, en.

// Tildra

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards