Alla inlägg den 26 december 2009

Av Izabel - 26 december 2009 16:30

Julens klart finaste dag.

Jag stiger upp till en halveters snö- hav.

När jag är klar skyndar jag mig ut.

Tildra är lika glad som mig att få komma ut i snön. Vi leker. Gömmer oss i snödrivorna, för att sekunden efter överraska den andre. Kul.

Någon timme senare går vi på en promenad. Jag, mamma och Tildra. Jag tog med mig pulkan.

Först gick vi till min kompis som jag hade lånat ut selen till, och hämtade den. Spände fast pulkan i selen. Vi vande henne först vid att ha pulkan bakom sig.

Jag fick heja hon fick dra.

Vi styrde mot affären. På vägen dit sa jag till mamma:

-Arbetande hundar är lyckliga hundar! Det såg man. I de fokuserade ögonen.

Mamma gick in och köpte lite mat medan jag spände selen lite hårdare eftersom den

satt för löst. När hon kom ut la hon maten på pulkan.

-Ja, kom igen, jobba!

Hon drog maten ända hem. När vi kom hem fick hon mat som hon åt med god aptit.

-Bra, tyckte vi eftersom hon brukar äta så dåligt.

Sen tog jag upp henne i mitt knä där hon somnade.



Brukar er hund / hundar arbeta på något sätt?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards