Alla inlägg den 7 december 2009

Av Izabel - 7 december 2009 20:28

I somras när vi skulle välja valp så åkte vi runt till lite olika kennlar för att finna "den rätta". Bl.a till en kennel i Vedum. Där hade de för tillfället långhårs- valpar (Tildra är korthår). Jättesöta var dom.


Snacka om att jag trivdes som en fisk i vatten. Golvet var rent så jag la mig ner bland småttingarna. 


 

Men vi kom hem utan en valp.

Då fann vi en annan kennel, det var där vi köpte Tildra.

Tildra nyfödd (höger).  

Och här 4v.(nedan).  

Det var "den rätta".


Så vi kom hem med en 10veckor gammal "valpskalle" i bilen. Bilden här nedan är hon lite äldre på.   Den ena verkar säga " jag har inte gjort något" medan den andra utstrålar "arrrgh, nu dödar jag dig"!


Hon har gått lös nästan hela tiden tills hon var 4 månader och går fortfarande lös ibland. Alla leksaker hon fått är "dödade". Antingen är benen sönderdragna eller nosen trasig så att vadde ligger i små tussar.

Av Izabel - 7 december 2009 19:34

Idag gick jag och pappa på kvällspromenad.

När vi kom ut ur huset började Tildra skälla.

-Utan anledning, tänkte vi och försökte tysta henne. Sen fick vi se varför hon skällde, grannen stod på taket i dunklet och fixade antennen.

Iallafall så gick vi den långa rundan, över dammen och till affären.

Hon gick fint hela vägen då jag begärde det. Hon fick nosa ibland också.


Vi fick ett hundmöte som gick jättebra (för en gångs skull)! Det berodde nog på att jag tajmade korrigeringarna bra. Jag stötte till henne på halsen och jag såg att hon slappnade av i kroppsspråket. Jag har blivit bra på att tänka rätt vad gäller hundmöten.Jag tar henne på vänstersidan också pratade jag med pappa samtidigt som jag helt enkelt inte brydde mig. Hon klarade det utan att skälla och dra! Den andra hunden gick i långt koppel men kom, som tur var, inte för nära.


Vid affären tittade vi på anslagstavlan.

När vi gick över parkeringen fann jag en napp. Jag sa "titta" med spännande röst och hon vände genast uppmärksamheten mot mig. Då fick hon nappen och hon bar den stolt.

Vi tog kort men fick tyvärr ingen bra bild, annars hade jag lagt in den här.

Hon höll den åt rätt håll och gick och sög på den ett tag.


Sen såg vi några motionärer på vägen men hon höll sig vid sidan. Jag blir så stolt över henne då, så hon får alltid nosa efter ett lyckat möte.


Ute är det +5 grader men det känns som det ligger på nollan, men så kan det ju inte vara eftersom regnet inte blivit snö än! Tildra är iallafall trött nu.  

Av Izabel - 7 december 2009 17:31

Idag, idag funkade det verkligen bra!

Jag var på kortprommis på e.m och Tildra var lös. Hon hade stannat vid en fläck och nosat. Då ropade jag "hit" med snäll samtalston....

... och hon kom!! Inget godis hade jag, ändå kom hon varje gång jag ropade!(3 eller 4 gånger) När hon inte kom klappade jag i händerna. Jag stod rak i ryggen (inte som en militär) tills hon kom fram, då satte jag mig på huk eller böjde mig. Hon fick bara klapp och röstberöm. Det går framåt, snart ska jag höja en grad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards