Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Izabel - 14 mars 2010 19:35

Vi började dagen med en promenad med träning, lekar och freestyle utan musik.

Dagens godis blev kattmat. Mmmm, tyckte Tildra.

Vi tränade på vårat "sucker for love- nummer". Och så tränade vi på följsamhet; jag bytte tempo, gick i cirklar och bytte helt plötsligt riktning. Tildra fick godis när hon var duktig, & det var hon!

Jag har börjat bli bra på att avleda istället för att säga nej. Hon gick förbi en katt utan minsta ljud, och en skällande hund som dök upp helt plötsligt vid en terass!

Men när godiset tog slut hade jag tre alternativ:


          1. Gå hem längsta vägen på tom ficka.

          2. Gå hem kortaste vägen på tom ficka.   Eller:

          3. Gå till affären och köpa nytt godis och fortsätta träna på vägen hem.


 Valet var gjort; jag gick till affären och köpte nytt.


Tildra på vägen.

 


Lite posering innan jag lämnar henne.

   

Jag lämnade Tildra utanför affären.

 


När jag kommer tillbaka:

  - Äntligen kom du tillbaka matte! Du var ju borta i 10 minuter ju! ( En timme enligt Tildra )

Lite posering när jag kom tillbaka...

   


Sen gick vi hem & vi hade lika kul på hemvägen.

Lite bilder därifrån:

 


                           ********************************************




Lite senare på dagen kom en kompis och Tildra fick följa med ut och åka pulka.

När hon åkt hem ( kompisen, alltså ) kom jag på en rolig sak: Gå upp på taket på en liten stuga på gården och hoppa ner i snön!

 


Litet kort från taket:

 


Så här kom jag upp:

 Först satte jag foten på den lilla högen på bilden.

 

Sen när man står på den ser man taket och just då solnedgången.

    

När man just ska hoppa ser det ut såhär:

 



Tildra fick prova några gånger. ( Tur att det är mjuk snö under, annars skulle hon inte få hoppa   )

 


Jag tycker hon är så fin när hon hoppar, nån som håller med?

Synd att bilen blev suddig, men man ser iallafall hur fin hon är när hon hoppar!!   




Det var allt för idag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards