Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Izabel - 18 mars 2010 20:44

Idag när jag kom från skolan gick jag och Tildra på promenad. Då fick hon springa för det mesta lös och när jag visslade i visselpipan kom hon jätte, jätteduktigt.

Hon övergav ett gäng kråkor för att komma!    

Det blev något i stil med:

Tildra, Tildra ( för att få uppmärksamhet ) & lång-kort ( så låter signalen )

Godiset var slut, men hon fick väldigt mycket kel och beröm & sen fick hon springa och jaga kråkorna.

Sen gick vi i skogen och hela tiden var hon lös och hon gick vid sidan eller bakom, och fritt på "varsågod". Och sen gick hon förbi en hund utan varken ljud eller tecken på att springa dit. Jätteduktigt helt enkelt!

Också har vi tränat på freestyle-nummret, som belöning när hon kom från ett par andra kråkor, det var förvånansvärt många kråkor idag.

Belöningarna idag var:

1. Godis

2. Leksak

3. Freestyle

4. Gå fint


När vi kom in var det godissök på listan.


Vi ska ta en paus från träningen i några dagar nu så hon får smälta all information. Det blir nog bra.


Nu kommer vi till badar-dagen.

Nu alldeles nyss så badade jag Tildra. Hon var väldigt lortig så det var väl dags.

Jag tog några bilder när hon var färdig badad.

   


Ja, så här såg jag ut efteråt. Byxorna var HÅRIGA, tröjan var genomblöt & strumpor likaså...

Hon blir väldigt vild efteråt, det kanske syns.

         

Men till sist lugnade hon ner sig.

 


Jag har inte hunnit blogga dom senaste dagarna men jag tog lite kort.

På promenad...

                    

Och lite hemma...

 

Här är också lite bilder på leksaker hon har kommit över...

Varning för starka bilder!

  Jag vill tala om att den här var fylld och spänstig...  

 

Det här var en nalle...

 

 


Vem kan ha gjort något så grymt och hänsynslöst??  Kommisarie Martin Beck löser gåtan.

Han säger: Det var Tildra. Hon finns i vårat register för folkmord. Av leksaker... 

      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards