Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Kvällspromenad

Av Izabel - 7 december 2009 19:34

Idag gick jag och pappa på kvällspromenad.

När vi kom ut ur huset började Tildra skälla.

-Utan anledning, tänkte vi och försökte tysta henne. Sen fick vi se varför hon skällde, grannen stod på taket i dunklet och fixade antennen.

Iallafall så gick vi den långa rundan, över dammen och till affären.

Hon gick fint hela vägen då jag begärde det. Hon fick nosa ibland också.


Vi fick ett hundmöte som gick jättebra (för en gångs skull)! Det berodde nog på att jag tajmade korrigeringarna bra. Jag stötte till henne på halsen och jag såg att hon slappnade av i kroppsspråket. Jag har blivit bra på att tänka rätt vad gäller hundmöten.Jag tar henne på vänstersidan också pratade jag med pappa samtidigt som jag helt enkelt inte brydde mig. Hon klarade det utan att skälla och dra! Den andra hunden gick i långt koppel men kom, som tur var, inte för nära.


Vid affären tittade vi på anslagstavlan.

När vi gick över parkeringen fann jag en napp. Jag sa "titta" med spännande röst och hon vände genast uppmärksamheten mot mig. Då fick hon nappen och hon bar den stolt.

Vi tog kort men fick tyvärr ingen bra bild, annars hade jag lagt in den här.

Hon höll den åt rätt håll och gick och sög på den ett tag.


Sen såg vi några motionärer på vägen men hon höll sig vid sidan. Jag blir så stolt över henne då, så hon får alltid nosa efter ett lyckat möte.


Ute är det +5 grader men det känns som det ligger på nollan, men så kan det ju inte vara eftersom regnet inte blivit snö än! Tildra är iallafall trött nu.  

 
 
Ingen bild

toraviola

7 december 2009 23:20

Hej Izabel! Det var roligt att läsa om dig och din Tildra. Jag hade inte alls hört talas om rasen förrän vi var på vår första ridlektion förra veckan. Där fanns en cool stallhund som gick lös och hade uppsikt över allt och alla och jag var tvungen att fråga ägaren vad det var för ras. Han var blandning mellan border collie och isländsk fårhund, fick jag veta. Jag ser fram emot att läsa mer om hur det går för er. Lycka till med vovven!

 
Izabel

Izabel

8 december 2009 19:48

Tack!

http://izabel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Borzita-57

8 december 2009 20:48

Hallo, vännen!

Vad kul att läsa att det går så bra för er.
Bra jobbat av dig vid hundmötet, när du pratade med din pappa och inte låtsades om de som kom emot er.
Du är en bra flockledare som kan få Tildra att förstå vad du förväntar dig. Och hon är jätteduktig som lyder dig.

 
Izabel

Izabel

8 december 2009 21:21

Tack Borzita!
Vad glad man blir av positiva kommentarer.
Jag är förväntansfull varje gång jag tittar om jag har fått nåt!

http://izabel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Izabel - 10 oktober 2010 18:05

Tildra är död. Hon dog lördagen den 2:a oktober. Tåget blev hennes öde, tyvärr. Ja, det blir iaf. en ny valp till våren.! Vill ni veta mer så fråga. ...

Av Izabel - 4 juli 2010 21:06

Klockan 15.00 c:a idag åkte jag & pappsen till Malva, Johanna, Lars & Maja i Brunsberg. Dels för att träffs, men också för att valla!!!!!   Får, tjurar o kor har de. Vi provade på allihop!     Kameran har brorsan som är bortrest i skövde... Synd....

Av Izabel - 3 juli 2010 17:43

Dagen idag kan sammanfattas: underbar, underbar, wunderbaum!   Dagen inleddes med en morgonrastning på en cykelväg inte så långt härifrån. Jämt när vi kom ner till vägen överraskades av en border terrier som skvatt och började skälla. Det jag i...

Av Izabel - 30 juni 2010 22:33

I förrgår fick jag nya rullskridskor och fotbollsskor av pappa!! Så det har vart tre turer på rullskridskor då! Skönt. För då blir hon trött när vi kommer hem. Det roligaste är när hon drar mig! Bäst är när hon jagar (med lov, förstås!), hon får ...

Av Izabel - 26 juni 2010 22:19

För cirka en timme sen var jag på promenad med vovven till pizzerian. Jag tror (tror o tror... Har redan försökt  ) jag ska börja med att variera inkallningen mer! Istället för en rak inkallning har jag börjat med sitt, ligg, stanna mitt i inkallni...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards