Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Lite roligt

Av Izabel - 27 december 2009 22:13

Jag surfade lite grann och kom fram till en hemsida där så fann jag en lite bild där det stod " Den som tror att kärlek inte kan köpas för pengar har aldrig haft en hund " . Det tyckte jag var lite kul, någon som håller med?

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 december 2009 23:56

Hej Izabel. Som svar ang animationer du måste ha ett program som du kan göra dem i och rita bilder med själv. Har animation shop och paintshop även photoshop.
Har bloggat i 3 år o tröttnade på att skriva så mycket så nu gör jag istället så här om vad som händer i mitt liv och mina katters! Ha det så bra

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Majzan

Majzan

30 december 2009 19:34

Det är ju faktist sant!
Lite kul var det!


Bra spelat idag!:-D

http://majzan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Izabel

30 december 2009 19:36

Tack!!

 
Ingen bild

Borzita-57

5 januari 2010 21:05

Hej, Izabel!

Det beror på hur man ser det. När man köper en hund kan man få ovillkorlig kärlek. Men om man tror att man kan mata en hund till lydnad (vilket kostar pengar) så stämmer det inte.

Du undrar vad Hero och Nappe har för olater.
Svaret är : Hero har inga alls, han är otroligt lydig. Han går fint vid hundmöten, drar inte i kopplet, går inte fram till främmande människor eller hundar. Skäller inte på något, han kan gå förbi katter utan att reagera ute.

Nappe är fortfarande en mycket ung hund, just nu är han motsvarande en tonåring, med allt vad det innebär.
Han testar mig emellanåt, men han kommer när jag kallar på honom ute, han stannar när jag säger till, han går inte fram till främmande människor, hundar är han fortfarande intresserad av, men han lär sig, precis som Hero har fått göra.
Han bryr sig inte om katter, det har vi tränat bort, han kan gå förbi sittande fåglar, när de sitter på marken utan att göra något, han skäller inte, gör inte utfall. Lyssnar på kommandon.

Så det enda som jag kan se av Nappes olat, är att han emellanåt testar mig, kollar hur långt han kan gå innan jag säger ifrån. Han lyckas inte komma speciellt långt med det kan jag säga.


Hälsningar
Borzita

 
Izabel

Izabel

5 januari 2010 21:30

Ja, det beror, som du säger, hur man ser det.

Du måste vara stolt över dina hundar!
Det måste ha gått åt:tid, lust, ork, glatt humör....m.m.
Du är nog en av de bästa hundägare jag känner till!

Lycka till med resten! :P

http://izabel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Borzita-57

7 januari 2010 20:03

Tack Izabel, vad snällt sagt.
Jag är mycket, mycket stolt över mitt gäng.
Ja, det har gått åt mycket tid, vi har tränat varje dag och tränar fortfarande. Det är ju så att när hunden förstått vad man förväntar sig, så är det inte färdigt för det, man måste påminna sin vän om vad som gäller.
Hundar- liksom vi människor- lär sig hela livet.

Hälsningar
Borzita

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Izabel - 10 oktober 2010 18:05

Tildra är död. Hon dog lördagen den 2:a oktober. Tåget blev hennes öde, tyvärr. Ja, det blir iaf. en ny valp till våren.! Vill ni veta mer så fråga. ...

Av Izabel - 4 juli 2010 21:06

Klockan 15.00 c:a idag åkte jag & pappsen till Malva, Johanna, Lars & Maja i Brunsberg. Dels för att träffs, men också för att valla!!!!!   Får, tjurar o kor har de. Vi provade på allihop!     Kameran har brorsan som är bortrest i skövde... Synd....

Av Izabel - 3 juli 2010 17:43

Dagen idag kan sammanfattas: underbar, underbar, wunderbaum!   Dagen inleddes med en morgonrastning på en cykelväg inte så långt härifrån. Jämt när vi kom ner till vägen överraskades av en border terrier som skvatt och började skälla. Det jag i...

Av Izabel - 30 juni 2010 22:33

I förrgår fick jag nya rullskridskor och fotbollsskor av pappa!! Så det har vart tre turer på rullskridskor då! Skönt. För då blir hon trött när vi kommer hem. Det roligaste är när hon drar mig! Bäst är när hon jagar (med lov, förstås!), hon får ...

Av Izabel - 26 juni 2010 22:19

För cirka en timme sen var jag på promenad med vovven till pizzerian. Jag tror (tror o tror... Har redan försökt  ) jag ska börja med att variera inkallningen mer! Istället för en rak inkallning har jag börjat med sitt, ligg, stanna mitt i inkallni...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards