Alla inlägg under december 2009

Av Izabel - 5 december 2009 17:03

Vad vill ni läsa om? Ni får gärna tipsa om vad ni vill ska finnas på bloggen.   

Av Izabel - 4 december 2009 20:25

Det här med unghundar. När jag hörde att dom blir så krångliga och lyssnar inte ett dugg, blev jag lite osäker på hur det skulle gå med Tildra som ju är min första hund. Jag tycker däremot att det har gått jätte bra, jag har faktiskt börjat älska det! Unghundstiden är underbar enligt mig. Givetvis har hon krånglat ibland men det är väl inte så konstigt, någon gång testar hon ju gränserna, men det är ju naturligt. Jag tycker hon har skött sig bra. Mest problem har vi haft med inkallningen och att gå

fint i kopplet, men vi jobbar på! Min lösning på koppeldragandet var att stanna varje gång tills hon kom tillbaka till sidan, för att sedan fortsätta gå. För oss funkar det super! Inkallningen går sådär, börjar det inte funka när hon börjar bli vuxen så söker jag nog hjälp, hon kan ju inte gå i snöre hela livet. Ni får gärna komma med tips! So far - so good. Om man säger så! ( Tildra är förresten snart 9 månader. )

Av Izabel - 4 december 2009 20:14

Någon som funderar på/har en shetland sheepdog? De ser så fina ut. Lagom stora är dom också, tycker jag. Kan någon berätta isåfall hur de är, så vore jag väldigt tacksam! ( Då syftar jag mest på dom som har en, men övriga får också svara t.ex ifall man känner någon som har en.)                                               

  Sheltie!

Av Izabel - 1 december 2009 21:33

Idag gjorde jag en g-mobil ( godis-mobil ) till Tildra. Jag tog en remsa kartong och häftade ihop kanterna, sen tog jag presentsnören ( hade inga bättre snöre ) och tejpade fast dem. I slutet gjorde jag en ögla. I öglan satte jag en frolic. Jag klippte i toppen så jag kunde sätta fast den. Tildra älskade den! Hon går och försöker nafsa efter den, det ser så kul ut!  Sen kan man ju om man vill sätta något fint papper   på om man vill. 

Av Izabel - 1 december 2009 15:05

Om man vill ha bilder på allt från bilar till djur och natur så finns en bra sida här!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards