Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Min födelsedag!

Av Izabel - 13 mars 2010 16:48

Idag har jag blivit 1 år. Hurra!!!   Som present fick jag en lååång promenad till ett nytt ställe. Där hade redan en vovve gått och det var spännande.

Matte hade med sig korv idag, så jag hann inte ge grannskapets hundar den dagliga utskällningen. Och inte hann jag dra i kopplet som jag brukar.


Nu tränar jag & matte på följsamhet. Matte säger att det vankas freestyle, agility, utställning & rallylydnad. Och då måste man ju träna, eller hur?

Jag & matte har redan ett freestyle- nummer till "sucker for love".

Både matte och jag har kul och det svänger!!


På vägen hem fick jag leka med en hund. Det var dagens höjdpunkt. Dumma matte glömde kameran igen.

Men när vi kom hem  fick jag specialmat: krossade torriskulor med vatten så det blev som mos, sen fick jag vanliga torriskulor, sen fick jag doggy dagens meny.

"Kittla' dödsskönt i kistan"

             


Men sen släppte matte ut mig på gården. Det var också kul. Ser ni hur snygg jag är??

 

 

 

   

 

Snart ska jag till vetrinären också. Det är mindre kul, men man vill ju vara frisk...

Däremot är det kul att bli avmaskad för då får jag en köttbulle.


Matte har köpt en visselpipa som jag lyssnar bra till på hööks.


    



// Tildra

 
 
Wille

Wille

14 mars 2010 12:53

Hej tjejen !
Vad spännande med nya vägar - eller hur. Men varför skäller du på andra hundar ? Du ska ju titta bedjande på din matte, helst hela tiden. Då kan hon inte neka dig att hälsa på dem. Då lovar jag att du snart får träffa fler hundar ! Så funkar min matte i alla fall. Ju mer jag tittar på henne dest gladare blir hon, och desto lättare är det att få henne till att låta mig hälsa på andra hundar, människor och annat spännande. Men du kan ge dig på att när jag drar i kopplet, då får jag bara tillsägelse hela tiden och dte är tridst. Därför är det effektivare, ur min synvinkel, att se på matte så mycket som möjligt.
Gillar förresten din stil där på snövallen ! Jadå du är fin det håller jag med om.
Kul att få busa lite på hemvägen ändå, eller hur !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Wille - igen !

Wille - igen !

14 mars 2010 12:57

Jag glömde ju att säga GRATTIS i efterskott. Synd att jag inte tittat in till dig tidigare. Men här kommer mitt GRATTIS !
Nospuss

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bitte

Bitte

14 mars 2010 16:06

Hej!
Vi nosade upp dig från Ville. Såg att du får Doggy til söndagsmiddag. På min mattes portal www.dietdog.se finns en väldig massa bra tips om mat och vad som är viktigt att tänka på när man växer sig stor och vacker (och då är kanske inte Doggy optimalt eftersom det innehåller lite lite protein). På portalen finns det också en doggblogg där du kan läsa om oss: Beardisen, Briarden & Valpen. Välkommen om och när du har tid och lust!

http://www.dietdog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Izabel - 10 oktober 2010 18:05

Tildra är död. Hon dog lördagen den 2:a oktober. Tåget blev hennes öde, tyvärr. Ja, det blir iaf. en ny valp till våren.! Vill ni veta mer så fråga. ...

Av Izabel - 4 juli 2010 21:06

Klockan 15.00 c:a idag åkte jag & pappsen till Malva, Johanna, Lars & Maja i Brunsberg. Dels för att träffs, men också för att valla!!!!!   Får, tjurar o kor har de. Vi provade på allihop!     Kameran har brorsan som är bortrest i skövde... Synd....

Av Izabel - 3 juli 2010 17:43

Dagen idag kan sammanfattas: underbar, underbar, wunderbaum!   Dagen inleddes med en morgonrastning på en cykelväg inte så långt härifrån. Jämt när vi kom ner till vägen överraskades av en border terrier som skvatt och började skälla. Det jag i...

Av Izabel - 30 juni 2010 22:33

I förrgår fick jag nya rullskridskor och fotbollsskor av pappa!! Så det har vart tre turer på rullskridskor då! Skönt. För då blir hon trött när vi kommer hem. Det roligaste är när hon drar mig! Bäst är när hon jagar (med lov, förstås!), hon får ...

Av Izabel - 26 juni 2010 22:19

För cirka en timme sen var jag på promenad med vovven till pizzerian. Jag tror (tror o tror... Har redan försökt  ) jag ska börja med att variera inkallningen mer! Istället för en rak inkallning har jag börjat med sitt, ligg, stanna mitt i inkallni...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards