Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Framsteg

Av Izabel - 27 mars 2010 12:26

Det blev ingen paus...

Jag orkar inte hålla mig att berätta om hennes söta och duktiga framsteg!

Igår tog jag en 2 timmar lång kvällspromenad. Jag gick ett tag ensam, sen gick jag till en kompis och så gick vi på promenad med hundarna (hon har också en hund).

Hon gick väldigt fint men ibland så drog hon ut mot en fläck i kopplets fulla längd.

- Skärp dig, fick hon då.

Sen passerade vi en Berner Sennen & OJ! Det har jag inte ens tränat och gick som en ängel fast utan vingar! Hon gick som hon aldrig har gjort. Perfekt vid foten och med huvud i knähöjd, lite nyfiket sneglande på den andre hunden men tog kontakt då & då. Hon brukar vanligtvis rycka mot hunden. På en såpass smal väg har hon aldrig varit duktig!

- Bra, bra, bra, bra, kunde bara komma ut ur min mun.

Hon fick nosa där hunden gått och så lekte vi, som belöning. Det är kul att hon börjar förstå hur hon ska göra.

Lite efter det sa vi hejdå till kompisen.

På vägen hem joggade vi, sen gick vi i rask takt så hon fick trava snabbt, efter det gick jag ännu långsammare så hon bara fick trava, och till sist gick jag så sakta att till och med Tildra gick. Så hon fick varva ner. Så när vi kom hem "svimmade" hon. Det vill säga: sov som en stock. Hon svimmade inte. Men först innan hon somnade var hon tvungen att tugga lite på sitt tuggben, sen var hon nöjd och kunde "gå i ide".


Vi har många uttryck i våran familj för att sova: gå i ide, svimma, dvala m.m

 
 
Ingen bild

Borzita-57

27 mars 2010 23:08

Åhh, vad duktigt jobbat! Jag förstår ju att du har tränat henne, och du har gjort det bra.
Ibland tänker man inte på att allt man gör med hunden, i princip är träning. Och hunden tar intryck.
Vad jag märker är att du och Tildra har en väldigt
bra kontakt.

Hälsningar Borzita

 
Wille

Wille

28 mars 2010 14:52

Men vad duktig du är Tildra, min matte jobbar fortfarande med mig, för jag har ju inte kommit riktigt lika långt som du varken i ålder eller inlärning.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Izabel

Izabel

28 mars 2010 16:54

Till Borzita: Tackar så mycket! / Izabel
Till Wille: Vad gammal är du? / Tildra
=) =) =) =)

http://izabel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maja

4 april 2010 07:34

Pratade du om meej?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Izabel - 10 oktober 2010 18:05

Tildra är död. Hon dog lördagen den 2:a oktober. Tåget blev hennes öde, tyvärr. Ja, det blir iaf. en ny valp till våren.! Vill ni veta mer så fråga. ...

Av Izabel - 4 juli 2010 21:06

Klockan 15.00 c:a idag åkte jag & pappsen till Malva, Johanna, Lars & Maja i Brunsberg. Dels för att träffs, men också för att valla!!!!!   Får, tjurar o kor har de. Vi provade på allihop!     Kameran har brorsan som är bortrest i skövde... Synd....

Av Izabel - 3 juli 2010 17:43

Dagen idag kan sammanfattas: underbar, underbar, wunderbaum!   Dagen inleddes med en morgonrastning på en cykelväg inte så långt härifrån. Jämt när vi kom ner till vägen överraskades av en border terrier som skvatt och började skälla. Det jag i...

Av Izabel - 30 juni 2010 22:33

I förrgår fick jag nya rullskridskor och fotbollsskor av pappa!! Så det har vart tre turer på rullskridskor då! Skönt. För då blir hon trött när vi kommer hem. Det roligaste är när hon drar mig! Bäst är när hon jagar (med lov, förstås!), hon får ...

Av Izabel - 26 juni 2010 22:19

För cirka en timme sen var jag på promenad med vovven till pizzerian. Jag tror (tror o tror... Har redan försökt  ) jag ska börja med att variera inkallningen mer! Istället för en rak inkallning har jag börjat med sitt, ligg, stanna mitt i inkallni...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Älskar den!
 Sisådär
 Dålig
 Nja

Vädret

Vädret Arvika

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards